ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی >
02177207658 02188475670
تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تک تعمیر
۴.۹ از ۵ - (۱۵ رای)

تعمیر اجاق گاز

تک تعمیر یکی از بهترین تعمیرگاه های مجاز لوازم خانگی است که به طور تخصصی بر روی لوازم آشپزخانه و مشخصا تعمیرات انواع اجاق گاز کار میکند.

در این مرکز با توجه به تکنسین های آموزش دیده و تجربه ۱۵ ساله، تعمیرات انواع اجاق گاز خارجی، اجاق گاز های قدیمی، گاز فردار، رومیزی، پیلوت، اخوان، مبله، توکار و صفحه ای با تعرفه و هزینه مصوب و با گارانتی ۶ ماهه در سریع ترین زمان ممکن انجام میشود.

تعمیرات: انواع اجاق گاز رومیزی، فر دار و طرح فر
ضمانت: ۶ ماهه
تعرفه و قیمت: بر اساس نرخ مصوب اتحادیه (بهترین بین رقبا)
محدوده خدمات: تهران، شمیرانات، پردیس، رودهن

خراب شدن اجاق گاز یک طرف، حمل و نقل آن برای بردن نزد تعمیرکار یک طرف دیگر! این‌ها همان مواردی هستند که باعث نگرانی و استرس می‌شوند؛ اما آیا بهتر نیست به جای نگرانی، در اولین فرصت ممکن برای تعمیر اجاق گاز با یک تعمیرگاه مجاز و رسمی تماس بگیریم و درخواست خود را ثبت کنیم؟! بعد از ثبت درخواست، تعمیرکار گاز بلافاصله در محل مورد نظر حضور پیدا کرده و نسبت به عیب‌یابی و تعمیر اجاق گاز اقدام می‌کند.

تعمیر انواع اجاق گاز

انواع مختلف اجاق گاز و نحوه تعمیر هر کدام

انواع مختلف اجاق گاز و نحوه تعمیر هر کدام شامل موارد زیر می‌شود:

تعمیر اجاق گاز رومیزی

برای اینکه بتوان نسبت به تعمیر اجاق رومیزی اقدام کرد، ابتدا باید با قطعات و بخش‌های مختلف آن آشنا شد. قطعات اصلی اجاق گاز رومیزی شامل عایق، چند راهه‌ها، شیرها، نازل‌ها، لوله‌های رابط، مشعل‌ها، شمعک (پیلوت)، ترموکوپل، فندک و ترموستات می‌شوند.

حواستان باشد هنگام تعمیر اجاق رومیزی آن را به شکلی بلند کنید که صفحه اجاق دچار ترک خوردگی یا لپ پرشدگی نشود.

از آنجایی که کار تعمیر اجاق گاز یک کار تخصصی و حساس میباشد، پیشنهاد میکنیم حتما با یک تعمیرگاه مجاز مانند تک تعمیر تماس بگیرید.

تعمیر اجاق گاز پیلوت

ازجمله مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای اجاق گازهای پیلوت پیش بیاید می‌توان به خراب شدن ترموکوپل، دود کردن یا خاموش شدن شعله اشاره کرد. بهتر است تعمیر اجاق گازهای پیلوت را به متخصصان ما بسپارید.

تعمیر اجاق گاز صفحه‌ای

اجاق گازهای صفحه‌ای رایج‌ترین انواع اجاق گازهایی هستند که در محل کار یا منازل با آن‌ها سروکار داریم. از این نوع اجاق بیشتر برای مصرف بهینه از فضای آشپزخانه استفاده می‌شود.

برای تعمیر این نوع اجاق گاز می‌توانید درخواست تعمیر اجاق گاز صفحه‌ای را ثبت کنید تا تعمیرکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

تعمیر اجاق گاز فردار

اجاق گازهای فردار علاوه بر قطعات اجاق‌های رومیزی دارای بخش‌های دیگری ازجمله بدنه، درجه تنظیم حرارت، ساعت زنگ‌دار و جوجه گردان هستند. این نوع اجاق گازها به دلایل مختلفی می‌توانند دچار مشکل شوند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مشکل در فر، خاموش شدن شعله و یا خراب شدن موتور جوجه گردان اشاره کرد. در چنین مواقعی تعمیر فر را به متخصصان تعمیر اجاق گاز بسپارید.

اگر نیاز به تعمیرکار مجرب و متخصص دارید، همین الان با شماره روبرو در تماس باشید تا در اسرع وقت مشکل شما را حل کنیم:

تعمیر اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز در محل

اصولا تعمیر و سرویس اجاق گاز و سایر وسایل آشپزخانه، نیاز به ظرافت و مهارت خاصی دارد و هر فردی در خانه نمی‌تواند ادعا کند که خود به تنهایی به تعمیر و سرویس می‌پردازد؛ به خصوص اگر این لوازم مدرن باشند. با وجود این که مدل و برندهای بسیار زیادی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها ممکن است خارجی یا ایرانی باشند، لازم است تا یک متخصص کار بلد و با تجربه برای سرویس اجاق گاز تهران و سایر شهرها اعزام شود. یکی از خدماتی که شرکت ما به مشتریان خود ارائه می‌دهد این است که لازم نیست در صورت خرابی اجاق گاز، آن را به تعمیرگاه اجاق گاز تهران ببرید. کافی است تا با شرکت تماس گرفته شود تا در اسرع وقت، تعمیرکار اجاق گاز تهران به محل سکونت شما اعزام شود. این اتفاق باعث کاهش زمان برای تعمیر اجاق گاز خواهد شد و در نهایت به دلیل ‌عدم نیاز به حمل و نقل، هزینه نهایی کاهش پیدا می‌کند.

علائم خرابی اجاق گاز و نحوه تعمیر آن

خرابی اجاق گاز ممکن است با علائم مختلفی خود را نشان دهد که در ادامه به چند مورد از رایج‌ترین علائم خرابی اشاره می‌کنیم:

روشن نشدن شعله اجاق گاز

علت روشن نماندن شعله اجاق گاز، وجود مشکل در سوراخ‌های مشعل است. به عنوان مثال ممکن است پیلوت‌های آن مسدود شده باشند.

دیر روشن شدن شعله اجاق گاز

برای تعمیر گازی که شعله‌های آن دیر روشن می‌شود، باید ترموکوبل و متعلقات آن مانند سیم یا بوبین چک شود. در این صورت باید برای ترموکوپل هزینه جداگانه پرداخت کنید.

پخش نشدن یکنواخت شعله

این مشکل به دلیل ایراد در ژیگلور(همان قسمتی که گاز از آن رد می‌شود) یا تنظیم هوای اجاق و یا سوراخ‌های شعله پخش کن است. برای تعمیر این قسمت، تعمیرکار اجاق گاز باید تمام این بخش‌ها را به خوبی بررسی کند تا منشا آن پیدا شود.

چرا هزینه تعمیر اجاق گاز ممکن است متفاوت باشد؟

هزینه تعمیز اجاق گاز به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان یک هزینه ثابت را برای آن تعریف کرد. از جمله عواملی که در هزینه نهایی تعمیر اجاق گاز حرفه‌ای تاثیر می‌گذارد، تعداد خدمات مورد نیاز است. به عنوان مثال پس از اعزام سرویس کار و عیب‌یابی اجاق گاز مشخص می‌شود که علاوه بر تعویض ترموکوپل، باید قسمت اتصال برق فندک هم برطرف شود. در این صورت شما باید دو هزینه بابت تعمیز گاز پرداخت کنید. یکی دیگر از عواملی که روی هزینه تاثیر دارد حجم کار سرویس کار است. ممکن است برای برطرف کردن مشکل، تعمیرکار زمان زیادی را صرف کند.

نوع اجاق گاز و همچنین برند آن که ایرانی باشد یا خارجی و مدل دستگاه که حرفه‌ای یا ساده باشد، می‌تواند روی هزینه تعمیر و خرید قطعات یدکی برای تعویض، تاثیر بگذارد. در صورتی که قطعات گاز هم تعمیر شوند باز هم بسته به نوع تعمیر، هزینه را متفاوت می‌کند. بنابراین باید در صورت خرابی اجاق گاز، ابتدا با تعمیرکار تماس گرفته شود تا پس از عیب‌یابی و انجام تعمیرات، هزینه نهایی را اعلام کند. البته گاها پیش می آید که مشکل خرابی اجاق گاز جدی بوده و باید آن را به تعمیرگاه انتقال داد تا مشکل به طور کامل برطرف شود.

تعمیر انواع اجاق گاز‌های ایرانی و خارجی

شرکت ما برای تعمیر اجاق گاز در تهران در برندهای خارجی و ایرانی خدمات یکسانی ارائه می‌دهد که این خدمات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تعمیر ترموکوپل و یا در مواقع مورد نیاز تعویض آن
  • رفع مشکل‌عدم جرقه زنی در اجاق گاز
  • تنظیم شعله گاز
  • تعمیر فندک گاز، مشعل و ترموستات و در مواقع لزوم تعویض آن‌ها
  • پیدا کردن منشا مشکل و رفع عیب‌یابی آن و در ص تعمیر اجاق گاز
  • ورت نیاز تعمیر و تعویض قطعات

سرویس اجاق گاز در تهران که توسط شرکت ما انجام می‌شود، شامل اجاق گاز‌های ایرانی مانند اخوان، اسنوا، کن و غیره و اجاق گازهای خارجی شامل آریستون، پیلوت، دوو، بوش و غیره می شود.

 

مشکلات رایج در تعمیر اجاق گاز

رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است اجاق گاز شما را درگیر کند و باعث خرابی‌اش شود شامل موارد زیر می‌شود:

۱-جرقه نزدن اجاق

یکی از متداول‌ترین مشکلات، جرقه نزدن دستگاه است. از مهم‌ترین عواملی که در جرقه نزدن اجاق گاز دخیل‌اند می‌توان به رطوبت یا انسداد در شعله‌ها و مشعل، خراب شدن فندک، فعال بودن قفل کودک اجاق گاز یا وجود مشکل در برق رسانی دستگاه اشاره کرد.

برای رفع مشکل جرقه نزدن اجاق گاز، ابتدا شعله‌ها و مشعل را خوب خشک کنید و مطمئن شوید که رطوبت نداشته باشند. سپس از عدم خرابی فندک مطمئن شوید. اگر مشکل برطرف نشد، در صورت فعال بودن قفل کودک آن را غیرفعال کنید و مشکلات برق منزل را نیز بررسی و رفع کنید. اگر باز هم مشکل پابرجا بود با تک تعمیر تماس بگیرید.

۲-روشن نماندن شعله اجاق گاز

اصلی‌ترین دلایل روشن نماندن شعله اجاق گاز عدم تمیزی شعله‌ها و سر شعله، خراب شدن ترموکوپل و گرفتگی ورودی گاز می‌باشد.

برای رفع مشکل روشن نماندن شعله اجاق گاز، سر شعله‌ها را تمیز کنید و آن‌ها را به طور صحیح سرجایشان قرار دهید. اگر مشکل برطرف نشد سلامت ورودی گاز و سلامت ترموکوپل را نیز بررسی کنید.

۳-خاموش شدن پیلوت

دلیل خاموش شدن پیلوت می‌تواند این باشد که گاز کافی به آن نمی‌رسد یا هوایی که به مخلوط کن وارد شده بیش از حد است.

برای رفع مشکل خاموش شدن پیلوت، اگر اجاق گاز شما مخلوط کن دار است تنها کاری که باید انجام دهید این است که صفحه محفظه آن را کمی ببندید.

۴-قطع نشدن فندک اجاق گاز

گاهی اوقات فندک اجاق گاز خود به خود جرقه میزند و قطع نمی‌شود. مهم‌ترین علت بروز این مشکل به خرابی فندک و اتصالات مربوط به آن مرتبط می‌شود. برای رفع چنین مشکلی قطعه و اتصالات آن را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعمیر کنید.

علت دیگر می‌تواند نوسانات برق، سوختن جعبه فندک یا وجود رطوبت در قطعات داخلی از جمله ترانس باشد.

اگر با مشکل قطع نشدن فندک اجاق گاز مواجه شدید، دستگاه را از برق بکشید و با کارشناسان تک تعمیر تماس بگیرید.

۵-زرد سوختن شعله اجاق گاز

علت زرد سوختن شعله اجاق گاز و آبی نسوختن آن می‌تواند این باشد که مشعل‌های اجاق گاز در حالت نادرستی قرار گرفته‌اند یا شیارها و منافذ سر شعله‌ها دچار انسداد شده‌اند. برای رفع این مشکل، محل قرارگیری مشعل‌ها را تصحیح کنید و نازل‌ها و سوراخ‌های سر شعله‌ها را تمیز کنید.

۶-دیر روشن شدن شعله اجاق گاز

از مهم‌ترین دلایلی که باعث دیر روشن شدن شعله اجاق گاز می‌شوند می‌توان به خراب شدن ترموکوپل دستگاه اشاره کرد؛ در چنین حالتی ترموکوپل نمی‌تواند جریان الکتریکی لازم را ایجاد کند. برای رفع چنین مشکلی، ترموکوپل اجاق گاز را بررسی کنید و اگر محل اتصال دو میله سوخته بود، نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

علت دیگر می‌تواند خراب شدن بوبین به دلیل انسداد یا ضربه باشد در چنین حالتی بوبین را با قطعه‌ای نو جایگزین کنید.

گاز فردار و مشکلات رایج در تعمیر فر

رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است فر اجاق گاز شما را درگیر کند و باعث خرابی‌اش شود شامل موارد زیر می‌شوند:

۱-روشن نشدن مشعل‌ها

اگر مشعل‌های فر روشن نمی‌شوند، ابتدا از وصل بودن گاز و برق دستگاه مطمئن شوید. اگر مشکل برطرف نشد، عملکرد فندک را بررسی کنید و همچنین مطمئن شوید که مشعل‌ها به صورت صحیح سر جای خود قرار گرفته‌اند.

۲-بوی بد هنگام استفاده

اگر اولین بار است که از فر اجاق گاز استفاده می‌کنید و بوی بدی به مشامتان می‌رسد، طبیعی است. دفعات بعدی که از این دستگاه استفاده کنید بو به طور طبیعی از بین خواهد رفت.

۳-روشن نشدن مشعل مخصوص بریان کردن

برای پیدا کردن علت این مشکل ابتدا از وصلی گاز و برق مطمئن شوید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، مسئله جرقه زدن را به دقت بررسی کنید که باید هنگام فشار دادن دستگیره جرقه زدن انجام شود و البته مشعل را برای بررسی عدم انسداد سوراخ ها بررسی کنید.

۴-کار نکردن لامپ فر

در صورت بروز چنین مشکلی ابتدا جریان برق را بررسی کنید. اگر اولین بار است که از دستگاه استفاده می‌کنید، کار نکردن لامپ فر می‌تواند به دلیل بسته نشدن لامپ به صورت محکم یا سوختن لامپ باشد.

هزینه و قیمت تعمیر اجاق گاز چقدر است؟

موارد متعددی روی قیمت تعمیر اجاق گاز تاثیر می‌گذارند که مهم‌ترین آن تعداد خدمات مورد نیاز شماست. اگر مشکل اجاق گاز شما با تعویض یک قطعه برطرف شد، تنها باید قیمت همان قطعه و دستمزد تعمیرکار را پرداخت کنید.

اگر علاوه بر تعویض یک قطعه به خدمات دیگری ازجمله تعویض شیشه، تنظیم شعله و غیره نیاز بود، متناسب با خدمات انجام شده باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنید.

از طرف دیگر قطعات فابریک و اصلی نیز روی قیمت تعمیر اجاق تاثیرگذار هستند.

اما به شما این اطمینان را میدهیم که هزینه و تعرفه تعمیرات تک تعمیر در بین رقبا مناسبترین و بهترین قیمت است.

اگر نیاز به کارشناس تعمیر دارید، همین الان با شماره روبرو در تماس باشید تا در اسرع وقت مشکل شما را حل کنیم

سوالات متداول

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تک تعمیر، فقط در شهر تهران، پردیس، شهر ری و شمیرانات آماده ارائه خدمات به شما عزیزان میباشد.

در صورت مشاهده این موارد حتما با تعمیرکار اجاق گاز تماس بگیرید:

  1. نشتی گاز و به مشام رسیدن بوی گاز
  2. جرقه نزدن فندک
  3. روشن نماندن شعله
  4. دود کردن شعله
  5. قطع نشدن گاز هنگام سرریز شدن موادغذایی روی شعله