ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی >
02177207658 02188475670
تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تک تعمیر
چگونه برق دادن ماشین لباسشویی را برطرف کنیم؟

چگونه برق دادن ماشین لباسشویی را برطرف کنیم؟

۵ از ۵ - (۱ رای)

به صورت کلی استفاده از انواع لوازم برقی در کنار کاربرد های فراوان، خطر های بسیاری را برای ما به همراه دارد. یکی از این خطرات، برق دادن لوازم برقی از جمله لباسشویی است که بسیار رایج می باشد. برق دادن لباسشویی می تواند در نتیجه بروز اتصالات داخل دستگاه و یا بی دقتی افراد صورت گیرد.

به دلیل این که ماشین لباسشویی هم با آب و هم برق کار می کند، لازم است برای جلوگیری از برق گرفتگی در استفاده از این وسیله، نکات ایمنی را به دقت رعایت کنیم. در ادامه مطلب به بررسی علل برق دادن ماشین لباسشویی و همچنین راه های رفع این مشکل می پردازیم.

اگر نیاز به مشاوره تخصصی در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی دارید، می توانید با شماره های ۰۲۱۷۷۲۰۷۶۵۸۰۲۱۸۸۴۷۵۶۷۰ تماس بگیرید تا همکاران ما در تک تعمیر شما را راهنمایی کنند.

علت های برق دادن ماشین لباسشویی

دستگاه ماشین لباسشویی می تواند به علت های مختلفی دچار برق دادن شود که در این بخش به برخی از مهم ترین علت های این مشکل اشاره می کنیم:

  • اتصال غیراصولی و نادرست سیم ارت

از دلایل رایج برق دادن بدنه ماشین لباسشویی، اتصال غیر اصولی سیم ارت به زمین است. سیم ارت در لباسشویی این وظیفه را دارد که جریان برق ایجاد شده در بدنه را به زمین منتقل نماید. با انجام این کار خطر برق گرفتگی برای شخص استفاده کننده از دستگاه به صفر می رسد. حال اگر این سیم به شکل نادرستی به زمین متصل شود، می تواند موجب وارد شدن جریان برق به بدنه لباسشویی شود.

در صورتی که مشکل برق دادن لباسشویی از سیم ارت باشد، می توان آن را برطرف نمود. به این صورت که یک میخ را در زمین کاشته و یک سیم را از پیچ در پشت دستگاه، به میخ وصل می کنیم. البته لازم به ذکر است افرادی که سیم ارت دستگاه را به سینک یا شیر ظرفشویی متصل می کنند، با خطر برق گرفتگی مواجه هستند. همچنین توصیه می شود در این شرایط در آشپزخانه و در اطراف لباسشویی حتما با دمپایی راه بروید.

  • اتصالی کردن فیلتر برق

یکی از قطعات ماشین لباسشویی، فیلتر آن است که به این قطعه، خازن پارازیت گیر و یا نویزگیر نیز می گویند. وظیفه این قطعه آن است که با ذخیره بار الکتریکی، موجب بهبود در عملکرد موتور لباسشویی می شود. عملکرد درست خازن پارازیت گیر، به صورتی است که این قطعه باید با یکسان کردن جریان برق، مانع ورود ولتاژ شدید به داخل برد الکتریکی ماشین شود.

در نتیجه چنانچه فیلتر برق دستگاه با مشکل مواجه شود، باعث ایجاد شوک الکتریکی در بدنه لباسشویی می گردد. چنانچه بررسی های انجام شده حاکی از خراب بودن این فیلتر در دستگاه باشد، لازم است جهت رفع مشکل، این قطعه را تعویض نمایید. در این مواقع، تعمیرکار مجرب و حرفه ای ماشین لباسشویی می تواند به شما کمک بسیاری کند.

  • خرابی پریز برق و دو شاخه

گاهی اوقات خراب بودن پریز برق می تواند باعث بروز مشکل برق دادن ماشین لباسشویی شود. به صورت معمول، اغلب پریز های آسیب دیده و خراب، بوی سوختگی می دهند. بنابراین چنانچه شما هر گونه آسیبی را در پریز برق مشاهده کردید، نباید از آن استفاده کنید. برخی مواقع این مشکل در پریز به دلیل اشکال در سیم کشی خانه ایجاد می شود. همچنین ممکن است برق دادن لباسشویی به علت زنگ زدگی و اتصالی در دو شاخه باشد. در صورت مواجه شدن با این مشکل، به راحتی می توانید با تعویض دو شاخه آن را برطرف نمایید.

  • نشتی آب

نشتی آب از دیگر عوامل مهم و موثر در برق دادن ماشین لباسشویی است. در این حالت که می تواند بسیار خطرساز باشد، جریان های برق و آب با هم تداخل پیدا می کنند. نشتی آب در لباسشویی به علت های مختلفی به وجود می آید که از مهم ترین آن ها باید به موارد زیر اشاره نمود:

  • آسیب دیدن شیر آب لباسشویی
  • صدمه دیدن شلینگ تخلیه
  • پاره شدن شلینگ ورودی
  • مسدود شدن شیلنگ های لباسشویی

لازم است پس از پیدا نمودن علت نشتی آب در لباسشویی، نسبت به بر طرف کردن آن، اقداماتی انجام شود. برای این امر می توان شلنگ ها و شیر آب آسیب دیده را بررسی و تعویض نمود. جهت اطمینان خاطر خود، می توانید از یک کارشناس ماهر و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

  • سیم‌ کشی ماشین لباسشویی

در زمان نصب ماشین لباسشویی، از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه کافی داشت، سیم کشی دستگاه است. یکی از موارد مهمی که لازم است آن را بدانید این است که سیم‌ کشی ماشین لباسشویی از نوع گراند می باشد. به این منظور که این سیم کشی باید به لوله فاضلاب یا ستون آهنی اتصال یابد.

در صورت متصل بودن سیم کشی به لوله آب، این امکان وجود دارد که برق به آسانی به بدنه ماشین لباسشویی وارد شده و در نتیجه موجب برق‌ دار بودن دستگاه شود. از طرفی نیز لازم است که با بررسی سیم‌ کشی ماشین لباسشویی، مطمئن شوید روکش های آن سالم خواهد بود. چنانچه این روکش سیم کشی از بین رفته و یا اختلالی در این بخش رخ داده باشد، باعث راه یافتن جریان برق به‌ دستگاه خواهد شد.

  • نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی

در مواقعی مسئله برق دادن ماشین لباسشویی، ارتباط مستقیمی با نیم سوز شدن موتور آن دارد. چرا که موتور ماشین لباسشویی، از اجزای اصلی و حیاتی این دستگاه محسوب می شود و با سوختن آن برق وارد بدنه ماشین شده و باعث افزایش خطر برق گرفتگی می گردد. در این شرایط توصیه می شود تا با مراجعه به یک تکنیسین حرفه ای، از او بخواهید تا موتور را تعمیر و در شرایطی نیز تعویض نماید.

در راستای این امر، شما می توانید با مجموعه تعمیرگاه لوازم خانگی تک تعمیر تماس بگیرید و مشکل دستگاه خود را با متخصصان این مرکز در میان بگذارید. مرکز تعمیرات لوازم خانگی تک تعمیر، با داشتن بیشتر از ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی و همچنین داشتن چند شعبه در سراسر شهر تهران، می تواند به همراه تعمیرکاران ماهر و متخصص خود، آماده ارائه خدمات به تمام همشهری های عزیز باشد. جهت ارتباط با این مجموعه، می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید. 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *