ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی >
02177207658 02188475670
تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تک تعمیر
چرا ماشین لباسشویی متوقف شده و بوق می زند؟

چرا ماشین لباسشویی متوقف شده و بوق می زند؟

۵ از ۵ - (۱ رای)

خراب شدن وسایل منزل، به هر نحوی که باشد، می‌تواند باعث نگرانی شود. به‌خصوص اگر در رابطه با علت آن اطلاعی نداشته باشیم. در این مقاله می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا ماشین لباسشویی متوقف شده و بوق می‌زند؟

توقف ماشین لباس‌شویی به خودی خود، می‌تواند عوامل گوناگونی داشته باشد. در این مطلب به بررسی رایج‌ترین عوامل متوقف شدن ماشین می‌پردازیم و راه‌کارهای برطرف کردن آن را نیز بیان می‌کنیم. اگر به کمک بیشتری در این زمینه نیاز دارید، می توانید با شماره های ۰۲۱۷۷۲۰۷۶۵۸۰۲۱۸۸۴۷۵۶۷۰ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

بوق زدن ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی ممکن است متوقف شود و کار شستشو را انجام ندهد. بعضا در این هنگام ممکن است صدای بوق‌های مختلفی نیز از ماشین شنیده شود. در ادامه انواع بوق زدن ماشین لباسشویی و زمان وقوع آن‌ها را ذکر می‌کنیم و بعد از آن به دلایلی که باعث توقف ماشین و کار نکردن آن می‌شود می‌پردازیم.

قطعا داشتن اطلاعات در این زمینه می‌تواند کار را برای شما راحت‌تر کند اما اگر به هر دلیلی، متوجه شدید مشکل ماشین لباسشویی فراتر از این‌ها است، حتما از یک تعمیرکار خبره و متخصص برای تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

انواع صدای بوق ماشین لباسشویی

هنگامی که ماشین لباسشویی متوقف می‌شود و شروع به بوق زدن می‌کند، ممکن است با چند نوع بوق زدن مواجهه شویم:

  • بوق ممتد پس از روشن شدن ماشین و قبل از شروع به کار
  • بوق‌های منقطع و دنباله‌دار  پس از بسته شدن درب ماشین لباسشویی
  • هنگام شروع به کار ماشین
  • حین شستشو
  • حین آبگیری و خشک کردن لباس‌ها

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی چیست؟

  • خراب شدن میکروسوئیچ و بسته نشدن درب

اولین و ساده‌ترین عاملی که ممکن است باعث کار نکردن و روشن نشدن ماشین لباسشویی شود، بسته نبودن درب آن است. میکروسوئیچ در حقیقت همان قفل الکتریکی درب ماشین لباسشویی است. حتی شل بودن و کامل نبستن درب هم ممکن است روی این روند تاثیر بگذارد و باعث عدم روشن شدن و فعالیت ماشین شود.

  • تنظیمات اشتباه ماشین

از آنجایی که ماشین‌های لباسشویی سری جدید برنامه‌های زیادی برای شستشو دارند و هوشمند هستند، ممکن است تنظیمات اشتباه باعث عدم فعالیت آن شود.

  • خرابی دوشاخه برق ماشین لباسشویی

دوشاخه برق ماشین را به خوبی بررسی کنید. ممکن است هنگامی که دوشاخه به برق است، اثری از سوختگی یا آسیب‌دیدگی سیم‌ها در آن به‌وجود آمده باشد. در این زمان لازم است حتما سیم یا دو شاخه ماشین را تعویض کنید.

  • خراب شدن برد الکترونیکی

در سری قدیمی ماشین‌های لباسشویی، از تایمر به‌جای برد استفاده می‎شد. برد را می‌توان یکی از اصلی‎ترین قطعات ماشین دانست که شبیه به نقشه راه عمل می‌کند و دستور چگونه کار کردن را به ماشین لباسشویی می‌دهد. یکی از اتفاقاتی که برای بردهای الکترونیکی میفتد، سوختگی آن‌ها است. با سوختن یا آسیب دیدن برد، عملا ماشین، نقشه راه خود را گم می‌کند و قادر به فعالیت نیست. در این حالت تنها کاری که باید انجام داد، تعویض یا تعمیر برد ماشین لباسشویی است.

  • سوختن خازن پارازیت‌گیر

وظیفه اصلی خازن پارازیت‌گیر جلوگیری از نوسانات برق است. با نصب این خازن در ماشین لباسشویی، از اتصالی، شوک الکتریکی، سوختگی و دیگر اتفاقات مشابه جلوگیری می‌شود. اگر هم نوسان و شوک الکتریکی اتفاق بیفتد، برق متصل به ماشین قطع می‎شود و در نتیجه ماشین لباسشویی متوقف می‌شود.

 نکته مهم در رابطه با این قطعه مهم این است که معمولا در اثر مواجهه با نوسانات برقی خازن می‌سوزد و قابلیت تعمیر ندارد و باید آن را تعویض کنید.

  • ظرفیت زیاد بار

همان‌طور که می‌دانید، هر ماشین لباسشویی یک طرفیت مشخص دارد. طبیعتا اگر مقدار لباسی که وارد ماشین می‌کنید، بیش از اندازه مشخص‌شده باشد، با مشکل مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از این مسئله، پیشنهاد می‌شود:

  1. ماشین لباسشویی را خیلی پر نکنید
  2. لباس‌ها را به صورت گلوله شده و پیچیده در هم داخل ماشین نگذارید
  • خراب شدن شیر برقی (شیر ورودی آب)

احتمالا دیده‌اید وقتی ماشین شروع به‌کار می‌کند، ابتدا روی لباس‌ها آب ریخته می‌شود. این کار بر عهده شیر ورود آب است. اگر این شیر، به هر دلیلی خراب شده باشد، آب وارد ماشین نشده و در نتیجه آن ماشین لباسشویی کار نمی‌کند و یا در حین فعالیت دچار توقف می‌شود.

  • خراب شدن پمپ تخلیه و فیلتر ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه، همان‌طور که از نام آن مشخص است، وظیفه تخلیه آب اضافی را دارد. اگر این پمپ توسط اجسام مختلف، مانند دکمه، فنر و … دچار گرفتگی شود، آب ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌شود و در نتیجه فعالیت آن متوقف می‌شود. برای جلوگیری از این کار می‌توانید هر چندوقت یک‌بار، پمپ تخلیه ماشین و فیلترهای آن را چک کنید و از فعالیت درست آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

  • استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده

برخلاف باور خیلی از مردم، استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده، نه تنها باعث تمیزی بیشتر لباس‌ها نمی‌شود، بلکه ممکن است موجب سفیدک زدن روی لباس‌ها و ایجاد رسوب و گرفتگی در لوله‌های ماشین لباسشویی نیز بشود. توصیه می‌شود به‌جای پودر، از مایع لباسشویی، در حد استاندارد و مشخص‌شده مخزن لباسشویی استفاده شود.

جمع‌بندی

در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که « چرا ماشین لباسشویی متوقف شده و بوق می‌زند». همچنین انواع بوق زدن و دلایل رایج متوقف شدن ماشین را نیز توضیح دادیم. طبیعتا اطلاع داشتن در این زمینه می‌تواند کمک کند اقدامات موثرتری انجام دهیم.

اما لازم است به این نکته توجه داشته باشید که در صورت لزوم، حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا آسیب احتمالی بیشتری به ماشین لباسشویی وارد نشود. ما در تک تعمیر به شما کمک می‌کنیم مشکل پیش‌آمده را، در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت حل کنید. تنها کافی است از طریق شماره‌های درج شده با ما تماس بگیرید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *