ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی >
02177207658 02188475670
تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تک تعمیر
نشانه های خرابی ماشین لباسشویی ال جی LG چیست و چگونه آنرا تعمیر کنیم؟

نشانه های خرابی ماشین لباسشویی ال جی LG چیست و چگونه آنرا تعمیر کنیم؟

امتیاز دهید.

امروزه در همه خانه ها ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس های کثیف و چرک وجود دارد. یکی از معروف ترین برندهای ماشین لباسشویی، برند محبوب ال جی است که پیشرفته ترین و مدرن ترین ماشین های لباسشویی را در بازار عرضه می کند. این لباسشویی با آن که بسیار محبوب، پرطرفدار و پرفروش است و کیفیت بالایی هم دارد، اما گاهی پیش آمده که پس از چند سال کار کردن دچار مشکلاتی شود. 

در این مطلب قصد داریم نشانه های خرابی ماشین لباسشویی ال جی را به شما بگوییم و راه حل هایی هم برای رفع مشکل ارائه دهیم. با ما همراه باشید. اگر شما هم به خدمات تعمیر ماشین لباسشویی نیاز دارید، می توانید با شماره های ۰۲۱۷۷۲۰۷۶۵۸۰۲۱۸۸۴۷۵۶۷۰ تماس بگیرید.

سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

یکی از دلایلی که ممکن است باعث سروصدای زیاد ماشین لباسشویی شود، گیر کردن اشیا خاصی در بین لباس ها است که البته این موضوع مشکل فنی به حساب نمی آید. گاهی هم ممکن است به دلیل پر کردن بیش از اندازه لباس ها در دیگ ماشین لباسشویی این اتفاق بیفتد که می توان با کم کردن لباس ها در سری های بعد این مشکل را برطرف کرد. 

اما دلایل فنی زیادی هم وجود دارند که باعث سروصدای زیاد ماشین لباسشویی می شود. در این مواقع ممکن است فنر و کمک فنر ماشین لباسشویی دچار اختلال شده باشد. ایجاد مشکل در قطعاتی همچون تسمه اتصال به موتور، پمپ تخلیه و موتور پمپ، تسمه کاهش حرکت دیگ، بلبرینگ های دیگ و غیره هم ممکن است سبب ایجاد سروصدا شود.

رفع مشکلات فنی نیاز به یک تعمیرکار متخصص و حرفه ای دارد. توصیه می کنیم به هیچ عنوان در چنین مواقعی خودتان دست به کار نشوید؛ چرا که امکان دارد خسارات جبران ناپذیری به لباسشویی وارد کنید. برای دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه با همکاران ما در تک تعمیر تماس بگیرید.

آب ریزی و نشت آب لباسشویی

یکی دیگر از نشانه های خرابی ماشین لباسشویی ال جی آبریزی و نشت آب از لباسشویی باشد. این مشکل معمولا به دلیل محکم نبودن اتصال شلنگ ها به ماشین لباسشویی اتفاق می افتد. برای این کار می توانید اتصال شلنگ ها را بررسی کنید و در صورت شل بودن آن ها را محکم کنید.

 یکی دیگر از عواملی که باعث ایجاد این مشکل می شود، مسدود شدن شیلنگ های خروجی فاضلاب است. در این صورت باید مسیر تخلیه لوله فاضلاب را بررسی کنید و در صورت گرفتگی با تاسیسات تماس بگیرید.

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

از دیگر نشانه های خرابی ماشین لباسشویی ال جی نچرخیدن یا کند چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی است. در چنین مواقعی باید بررسی شود که سوئیچ درب سالم است و یا برق به اندازه کافی به لباسشویی می رسد. برای این که بتوانید مشکل را برطرف کنید می توانید پیچ های جلوی درب را جدا کرده و قاب آن را باز کنید و سپس با استفاده از ابزارهای مولتی متر، سوئیچ ها را آزمایش کنید. 

اگر تداومی در این سوئیچ ها وجود نداشته باشد باید با تعمیرکار تماس بگیرید تا قطعات لازم را تعویض کند.

گاهی هم ممکن است مشکل نچرخیدن دیگ از تسمه موتور باشد که یا آسیب دیده و یا شل شده است. اگر تسمه ها شل شده باشد می توانید آن را محکم کنید و اگر هم پاره یا آسیب دیده باشد، باید بلافاصله با تعمیرکار تماس بگیرید. خرابی قفل درب هم باعث این مشکل می شود که در این صورت به شکل آلارم روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

خرابی پمپ تخلیه در لباسشویی

یکی از مشکلاتی که معمولا بعد از ۴ الی ۶ سال در ماشین های لباسشویی ال جی رخ می دهد، خرابی پمپ تخلیه است. در این شرایط عملکرد پمپ دچار اختلال می شود که در این صورت با ارور OE در صفحه نمایشگر روبرو می شوید. یکی از نشانه های اولیه خرابی پمپ، آبگیری نکردن در لباسشویی و صدای غیر متعارف است. در این صورت بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند.

خشک نکردن لباس ها در لباسشویی

ماشین های لباسشویی در مرحله آخر با چرخش سریع لباس های خیس را تقریبا نیمه خشک می کنند. یکی از نشانه های خرابی لباسشویی، خیس تحویل دادن لباس ها است. این مشکل ممکن است به دلیل اختلال در اتصالات الکتریکی دستگاه اتفاق بیفتد و به سبب نوسانات برق، تایمر دستگاه از کار افتاده و نوبت به خشک کردن لباس نرسد. گاهی هم به دلیل پر کردن بیش از حد لباس در دیگ لباسشویی، لباس ها به خوبی خشک نمی شوند. بنابراین سعی کنید همیشه به اندازه دیگ را پر کنید. البته امکان دارد قطعاتی همچون المنت، ترموستات و یا خازن مختل شده باشند که بهتر است با یک تعمیرکار تماس بگیرید. 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *