ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی >
02177207658 02188475670
تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تک تعمیر
چگونه مکش جاروبرقی را زیاد کنیم؟

چگونه مکش جاروبرقی را زیاد کنیم؟

۵ از ۵ - (۱ رای)

شاید تاکنون برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در حال استفاده از جاروبرقی خود، متوجه شوید که مکش آن، ضعیف تر شده است و آشغال های روی زمین را آن طور که باید جمع نمی کند. کم شدن مکش جاروبرقی از مشکلاتی است که تاثیر زیادی بر روی عملکرد جاروبرقی و همچنین افزایش طول عمر آن خواهد داشت. در این شرایط لازم است که شما ابتدا، علت ضعف در قدرت مکش دستگاه را بیابید و سپس به وسیله انجام برخی از راهکارها، قدرت مکش جاروبرقی را تا حد زیادی بهبود ببخشید. بدین ترتیب، زباله های مختلف و گرد و خاک به آسانی و خیلی سریع جمع آوری می شوند.

اگر به مشاوره تخصصی در زمینه تعمیر جاروبرقی نیاز دارید، می توانید با شماره های ۰۲۱۷۷۲۰۷۶۵۸۰۲۱۸۸۴۷۵۶۷۰ تماس بگیرید تا همکاران ما در تک تعمیر شما را راهنمایی کنند.

عوامل موثر در ضعیف شدن مکش جاروبرقی

در این بخش به برخی از عواملی که در کاهش مکش جاروبرقی موثر هستند، اشاره می کنیم:

  • تعویض کیسه جاروبرقی

از اصلی ترین دلایل کاهش مکش جاروبرقی، پر شدن کیسه آن است. بنابراین هر زمان که متوجه شدید قدرت مکش جاروبرقی شما کمتر شده است، در ابتدا کیسه آن را بررسی نمایید. عدم تعویض یا خالی کردن این کیسه علاوه بر کاهش مکش جاروبرقی، در بلند مدت می ‌تواند موجب فشار به موتور و خراب شدن آن شود. برای پیشگیری و رفع این مشکل، همواره توصیه می شود که با پر شدن بیشتر از نیمی از این کیسه، لازم است آن را سریع تر، خالی یا عوض کنید.

  • تعویض فیلتر جاروبرقی

به طور معمول در جاروبرقی های جدید، دو فیلتر وجود دارد که یکی مانع ورود گردو غبار به موتور شده و فیلتر دوم از وارد شدن هوای آلوده به اطراف پیشگیری می کند. کثیف شدن این فیلتر ها نیز می توان از موارد موثر در کاهش مکش جاروبرقی باشد. در روی بسیاری از فیلتر ها، علامت شیر آب وجود دارد که نشان دهنده قابل شستشو بودن آن می باشد. برای این منظور باید پس از مطالعه دفترچه راهنمای جاروبرقی خود، براساس دستورالعمل موجود در آن، فیلتر را شسته و خشک نمایید. ولی برخی دیگر از این فیلتر ها، یکبار مصرف بوده و در زمان کثیف شدن باید تعویض شوند.

بنابراین توصیه می شود بستگی به مصرف خود از جاروبرقی، هر ۶ ماه تا یک سال این فیلتر ها را تعویض نمایید. در غیر این صورت، کثیف شدن این فیلترها، علاوه بر اثر مستقیم در مکش جاروبرقی، با وارد آوردن فشار به موتور این دستگاه، عواقبی چون تعمیر یا تعویض موتور را برای شما به دنبال خواهد داشت.

خدمات ما: تعمیر جاروبرقی سامسونگ

  • تنظیم صحیح دستگاه

تنظیم نمودن جاروبرقی می تواند اثر بسیار زیادی در بهبود عملکرد و قدرت مکش در آن داشته باشد. بر این اساس، لازم است در زمان استفاده از آن، دسته جاروبرقی و قدرت این دستگاه را مطابق با محل مورد نظر تنظیم کنید. برای مثال برای جارو کشیدن روی سرامیک به قدرت بسیار کمتری در مقایسه با فرش نیاز خواهد بود. علاوه بر آن چنانچه ارتفاع سطحی که جارو می شود کمتر از کفی جاروبرقی باشد، مکش آن را به شدت کاهش می دهد.

بنابراین برای جارو کشیدن برخی سطوح سخت، دقت کنید که کفی جاروبرقی در سطح پایین تری نسبت به محل مورد نظر قرار بگیرد. شما می توانید جهت تنظیم ارتفاع از اهرم و دکمه تعبیه شده بر روی جارو استفاده نمایید. البته نباید ارتفاع کفی در کمترین حالت خود قرار گیرد، چرا که در زمان استفاده بر روی فرش، موجب گیر کردن جارو می شود.

  • باز کردن مسیر مکش هوا

طریقه مکش جاروبرقی به صورتی است که پس از اینکه ما دستگاه را روشن می کنیم، جریان هوا، بلافاصله به طرف بالا حرکت کرده و به دنبال خود، همه چیز را به سمت بالا می کشد. چنانچه در زمان جارو کردن، برخی از توده ‌ها، به شکل مستقیم وارد کیسه نشوند، در همان لوله خرطومی یا برس چرخنده جاروبرقی، گیر می ‌کنند.

در نتیجه موجب جذب ذراتی که به مرور آن ها را جارو می ‌کنید شده و مانع ورود ذرات به کیسه می‌ گردند. این توده ها در مسیر جریان هوا، گرفتگی ایجاد کرده و می تواند اثر بسیار زیادی بر قدرت مکش جاروبرقی بگذارد. جهت رفع این مشکل باید در ابتدا با جدا کردن لوله های خرطومی و بررسی آن ها، علت این گرفتگی را متوجه شوید.

شما می توانید با کمک پیچ گوشتی، برس چرخنده را جدا کرده و موانع موجود در مسیر آن را باز کنید. به طور معمول این موانع که موجب کاهش مکش در جاروبرقی می شوند، مو یا تکه های ریز کاغذ هستند.

  • سوراخ شدن لوله خرطومی جاروبرقی

از دلایل بسیار رایج کاهش مکش جاروبرقی، سوراخ شدن و پارگی لوله خرطومی آن است که به علت برخورد با یک سطح برنده و یا کشیدن بیش از اندازه آن ایجاد می شود. گاهی نیز عواملی مانند ایجاد درز بین اتصالات دسته جاروبرقی و لوله خرطومی آن، موجب کاهش قدرت مکش دستگاه خواهد شد‌. هر یک از این شرایط ایجاد شده در لوله خرطومی، می تواند سبب تداخل هوای محیط با قدرت مکش جارو شده و آن را کاهش دهد.

در این زمان شما دو راه دارید، چنانچه این پارگی قابل تعمیر باشد می توانید با در آوردن آن قسمت معیوب از لوله، قسمت سالم آن را مجدد به جاروبرقی متصل کنید. اما اگر این امر امکان پذیر نبوده و سال های زیادی است که از این لوله خرطومی استفاده می کند، توصیه می شود که به جای اینکه لوله را تعمیر کنید، آن را تعویض نمایید. 

  • خراب شدن موتور جاروبرقی

از دیگر موارد بسیار موثر دیگر که باعث کاهش شدید قدرت مکش جاروبرقی خواهد شد، خرابی موتور آن است. در این مواقع شما متوجه یک صدای غیر عادی در موتور جاروبرقی می شوید. همچنین ممکن است که دستگاه داغ شده و بوی سوختگی از آن به مشام شما برسد. در مواقعی نیز جاروبرقی، به صورت خودکار و در حین کار کردن، روشن و خاموش می شود.

علائم ذکر شده نشانه هایی از خرابی و عیب در موتور دستگاه است و در این مواقع باید سریع دستگاه را خاموش کنید. بررسی موتور دستگاه جاروبرقی و تعمیر کردن آن، به طور یقین از توان شما خارج است. بنابراین لازم است دستگاه جاروبرقی خود را جهت بررسی به یک تعمیرکار مجرب و با تجربه مانند تک تعمیر، بسپارید تا موتور آن را تعمیر و یا تعویض نماید.

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *