ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی >
02177207658 02188475670
تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تک تعمیر
علائم خراب شدن یخچال فریزر سامسونگ چیست و چگونه آن‌ها را  برطرف کنیم؟

علائم خراب شدن یخچال فریزر سامسونگ چیست و چگونه آن‌ها را برطرف کنیم؟

امتیاز دهید.

یخچال فریزرهای سامسونگ جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین لوازم خانگی هستند، اما مثل هر دستگاه الکترونیکی دیگر، ممکن است با برخی ایرادات روبرو شوند. برخی از مشکلات رایج در این دستگاه شامل سر و صدای زیاد، عدم خنک کردن دستگاه، نشت آب و غیره هستند. در این مقاله، مشکلات رایج یخچال فریزر و راه‌حل‌های آنها را بررسی می‌کنیم. اگر به تعمیر یخچال فریزر نیاز دارید، با شماره های ۰۲۱-۴۴۱۶۴۲۴۶۰۲۱-۸۸۴۷۵۶۷۰۰۲۱-۲۲۴۶۷۲۰۶ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

بررسی ایرادات یخچال و فریزر

گاهی اوقات ممکن است یخچال فریزر شما به درستی کار نکند و خراب شود. اگر اطلاعات کافی درباره عیب یابی یخچال فریزر داشته باشید، می‌توانید در هنگام بروز مشکلات، اقدامات مناسب را انجام دهید. در زیر به برخی از مشکلات رایج یخچال فریزر سامسونگ و راه‌حل‌های آنها اشاره خواهیم کرد:

داغ شدن موتور یخچال

اگر گرمایی در بدنه و موتور یخچال سامسونگ حس می‌کنید نباید باعث نگرانی شما شود، چون این یک امر عادی است. این گرما بیشتر ناشی از عملکرد موتور و فرآیندهای داخلی یخچال است. اما در صورتی که دمای یخچال به میزان بسیار بالایی تا ۷۰ یا ۸۰ درجه سانتیگراد افزایش یابد، باید حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:

  •         قطع برق: ابتدا یخچال را از برق جدا کرده و صبر کنید تا خنک شود. سپس مجدداً آن را وصل کنید و ببینید که آیا دما به مرور زمان کاهش می‌یابد یا خیر. اگر دیدید که مشکل همچنان رفع نشد، بهتر است به تعمیرکار مراجعه کنید.
  •         ایراد در موتور: اگر موتور یخچال به مشکل برخورده باشد، بهتر است که از خدمات تعمیر سرویس مجاز استفاده کنید. تکنسین‌های ماهر می‌توانند مشکل را تشخیص داده و در صورت لزوم، موتور را تعویض کنند.

عدم خنک کردن دستگاه

اگر یخچال فریزر شما به درستی خنک نمی‌شود، ابتدا مطمئن شوید که درب دستگاه به درستی بسته شده و هیچ نقاط نفوذی وجود ندارد. همچنین، مطمئن شوید که تنظیمات دما صحیح است و کمک فن درست عمل می‌کند. در صورتی که مشکل برطرف نشد، بهتر است با شماره های سایت تماس بگیرید.

روشن نشدن یخچال

علت اصلی روشن نشدن یخچال ممکن است این باشد که به پریز متصل نشده باشد، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که می‌توان به آنها اشاره کرد. به عنوان مثال، ممکن است ترموستات یخچال مشکل داشته باشد و نتواند درست عمل کند.

 همچنین، ممکن است مشکل از اورلود یخچال باشد. در این صورت، یخچال بیش از حد بار می‌کشد و ممکن است به دلیل این بار اضافه روشن نشود. برای تشخیص دقیق‌تر بهتر است که به صدای یخچال توجه کنید، اگر صدای خفیفی از یخچال شنیده می‌شود، احتمالاً اورلود معیوب است. در این مواقع، بهتر است از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

علاوه بر آن، شاید خرابی برد الکتریکی یخچال دلیل دیگر این مشکل باشد. برد الکتریکی نقش مهمی در عملکرد یخچال دارد و اگر دچار مشکل شود، ممکن است کل دستگاه قادر به روشن شدن نباشد. 

در صورت وجود هرگونه مشکلی با برد الکتریکی، بهتر است از خدمات تعمیرکاران متخصص استفاده کنید. آنها می‌توانند مشکل را تشخیص داده و برد الکتریکی را تعمیر یا تعویض کنند.

یخچال خاموش نمی‌شود و یکسره کار می‌کند

یکسره کار کردن یخچال به معنای فعالیت مداوم آن در طول روز است. دلایلی که ممکن است باعث این مشکل شوند عبارتند از: مشکل در ترموستات، خرابی در لاستیک درب یخچال، بالا بودن دمای اطراف یخچال، باز و بسته کردن مکرر درب آن و وجود بیش از حد گرد و غبار در کندانسور آن. بررسی این عوامل و تمیز کردن کندانسور و فن یخچال می‌تواند در رفع این مشکلات کمک کند.

از کار افتادن فن کندانسور یخچال

فن کندانسور در یخچال سامسونگ در قسمت زیر آن قرار دارد و نقش مهمی در فرآیند خنک‌سازی آن ایفا می‌کند. اگر این قطعه دچار مشکل شود، ممکن است یخچال به درستی خنک نشود، به‌طور یکسره روشن بماند یا حتی اصلاً روشن نشود. وجود نقص در فن کندانسور می‌تواند منجر به آسیب دیدن کمپرسور یخچال شود.

برای تشخیص این مشکل، می‌توانید به علائم زیر توجه کنید:

در صورتی که صدایی از کندانسور بشنوید و بدنه یخچال گرم شده باشد، احتمالاً مشکل از فن کندانسور است. به عبارت دیگر، اگر کندانسور صدا می‌دهد و حرارت زیادی به بیرون یخچال منتقل می‌شود، احتمالاً فن کندانسور دچار مشکل شده است.

در این صورت، بهتر است با تعمیرکار مجربی برای بررسی و تعمیر فن کندانسور یخچال تماس بگیرید. آنها می‌توانند مشکل را شناسایی کنند و در صورت نیاز، قطعه را تعویض نمایند تا یخچال به درستی عمل کند.

بوی نامطبوع یخچال

بوی نامطبوع در یخچال می‌تواند یکی از مشکلات آزاردهنده باشد. این مشکل معمولاً دلایل ساده‌ای دارد و معمولاً نیاز به راه‌حل‌هایی پیچیده ندارد. برای رفع این مشکل، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  •         ممکن است بوی یک غذای خاص در فضای یخچال پیچیده باشد. در این صورت، لازم است که مواد غذایی را در ظروف بسته‌بندی شده نگه دارید و از بسته‌بندی مناسب استفاده کنید تا بوی غذاها به سایر مواد غذایی منتقل نشود.
  •         ممکن است غذای فاسدی در یخچال باقی مانده باشد. در این صورت، بهتر است که غذاهای فاسد را بررسی کرده و آن‌ها را دور بریزید تا از بوی نامطبوع یخچال جلوگیری کنید.
  •         ذغال بوگیر داخل یخچال نیز ممکن است خراب شده باشد. در این صورت، می‌توانید راه حلی ساده انجام دهید. مقداری جوش شیرین را در داخل یخچال قرار داده و چند ماه بعد آن را تعویض کنید. این کار می‌تواند بوهای نامطبوع را جذب و تا حدی کاهش دهد.

نشت آب

اگر آب از یخچال فریزر سامسونگ شما نشت می‌کند، می‌توانید به راه‌حل‌های زیر توجه کنید:

  •         ابتدا بررسی کنید که خط لوله آب به درستی متصل شده است و هیچ خرابی و نشتی در آن وجود ندارد. ممکن است خط لوله آب دچار خرابی شده یا از جای خود جدا شده باشد. در این صورت، باید خط لوله را بررسی و تعمیر کنید.
  •         مطمئن شوید که ظرف لجن آب در دستگاه خالی است. اگر ظرف لجن آب پر شده باشد، ممکن است آب از آن نشت کند. بنابراین، ظرف لجن آب را خالی کنید.
  •         بررسی کنید که بطری‌ها و ظروف درون یخچال فریزر به درستی بسته شده‌اند. در صورتی که بطری‌ها یا ظروف نشتی داشته باشند، آب از آن‌ها جاری می شود. مطمئن شوید که همه بطری‌ها و ظروف به درستی بسته شده و هیچ نشتی و خرابی در آن‌ها وجود ندارد.

اگر پس از انجام اقدامات فوق مشکل همچنان ادامه دارد، بهتر است با مراکز معتبر مثل تعمیرگاه تک تعمیر تماس بگیرید تا مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

کلام آخر

سامسونگ به عنوان یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید لوازم خانگی، با تولید محصولات با کیفیت، توانسته استقبال و رضایت مشتریان خود را جلب کند. با این حال، همانند هر دستگاه خانگی دیگری، ممکن است یخچال فریزر سامسونگ شما پس از مدتی دچار مشکل شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. برای اینکه مشکل یخچال فریزر خود را حل کنید، بهتر است کار را به تکنسین‌های متخصص تک تعمیر بسپارید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *