ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی >
02177207658 02188475670
تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تک تعمیر
علت سرمای زیاد یخچال چیست؟

علت سرمای زیاد یخچال چیست؟

امتیاز دهید.

علل یکسره کار کردن یخچال

سبزی‌هایتان منجمد و آبکی شده‌اند؟ نوشابه‌ای که در یخچال گذاشته بودید یخ زده است؟ تکه‌های شناور یخ را در شیر می‌بینید؟ همه این موارد نشان دهنده این هستند که یخچال شما خیلی سرد شده است؛ اما نگران نباشید. تک تعمیر متخصصان کار بلد و آموزش دیده‌ای دارد که لوازم اصلی یخچال شما را در سریع‌ترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن تعمیر می‌کنند. در ادامه راهنمایی در خصوص علل یکسره کار کردن یخچال و نحوه برطرف کردن این مشکل آورده شده است.

دلایل یکسره کار کردن یخچال

در ادامه قصد داریم در مورد ۶ علل یکسره کار کردن یخچال آشنا شویم

 ۱-ترموستات را خیلی بالا تنظیم کرده‌اید

ترموستات یخچال شما به راحتی قابل جابجایی است و می‌تواند به طور تصادفی هنگام بارگیری مواد غذایی یا بیرون آوردن اقلام از یخچال روشن شود. اگر احساس کردید یخچال به اندازه کافی خنک نیست، ممکن است ترموستات را روشن کرده باشید. اکثر یخچال‌ها روی دکمه تنظیم ترموستات علامتی دارند، اما با گذشت زمان این علامت پاک می‌شود. این بدان معنی است که دیگر راهی برای اندازه‌گیری دقیق دمای نشانگر وجود ندارد؛ بنابراین، ممکن است ترموستات را خیلی بالاتر از آنچه انتظار دارید تنظیم کنید که این امر نه تنها باعث یخ زدن همه مواد داخل یخچال می‌شود، بلکه مصرف انرژی بیشتر و قبوض سنگین‌تری را نیز به دنبال دارد.

۲-واشر بدی دارید

واشر یک آستر برای درب یخچال است که آن را محکم کرده و از تبادل گرما بین آشپزخانه و داخل یخچال جلوگیری می‌کند. اگر واشر آسیب دیده باشد و نشتی داشته باشد، یخچال به طور مداوم برای جبران کار می‌کند و این باعث می‌شود همه چیز داخل آن شروع به یخ زدن کند. یک راه آسان برای آزمایش خراب بودن واشر وجود دارد. یک تکه کاغذ را بین درب یخچال قرار دهید و سپس سعی کنید بدون باز کردن درب آن را بیرون بکشید. اگر کاغذ به راحتی بیرون می‌لغزد یا در جای خود ثابت نمی‌ماند، واشر خرابی دارید که باید تعویض شود.

۳-کویل ها کثیف هستند

مبدل حرارتی و کویل های کندانسور علاوه بر کویل های اواپراتور داخل دستگاه، در قسمت بیرونی یخچال نیز نصب می‌شوند. این کویل ها برای اینکه وظیفه مبادله گرما را به خوبی انجام دهند، به اجازه مایع مبرد نیاز دارند هنگامی که این کویل ها در گرد و غبار یا سایر اشکال کثیفی پوشیده می‌شوند، یخچال را مجبور می‌کند تا برای حفظ دمای مطلوب، سخت‌تر و سخت‌تر کار کند. متأسفانه، گاهی اوقات این امر می‌تواند منجر به خنک شدن بیش از حد و یخ زدگی مواد در داخل یخچال شود. تمیز کردن کویل ها نسبتا ساده است. دستورالعمل ها را در دفترچه راهنمای دستگاه پیدا کنید و برای جلوگیری از مشکلات بعدی، ایده خوبی است که آن‌ها را مرتب تمیز نگه دارید.

۴-یک ترموستات معیوب دارید

یکی از علل یکسره کار کردن یخچال مربوط به ترموستات است ترموستات‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت لزوم باعث خنک شدن می‌شوند. در یک یخچال، ترموستات به محض رسیدن به دمای تنظیم شده، باید به طور خودکار از کار بیفتد. این برای حفظ دمای مطلوب و ثابت ضروری است. هنگامی که ترموستات شما دچار مشکل می‌شود، ممکن است خاموش نشود و باعث شود که یخچال به طور مداوم کار کند.

۵-مشکلات دمپر

اگر یخچال فریزر دارید، ممکن است با دمپر آشنا باشید. دمپر در واقع مجموعه‌ای است که برای تنظیم مقدار هوای خنکی که از فریزر وارد یخچال می‌شود لازم است. اگر دمپر خراب باشد، می‌تواند هوای اضافی ایجاد کند که به محفظه یخچال جریان می‌یابد و باعث کاهش تدریجی دما می‌شود. اگر مشکوک هستید که ممکن است مشکلات دمپر داشته باشید، به تخصص یک متخصص تعمیر لوازم خانگی با تجربه نیاز دارید.

۶-مشکلات مربوط به برد کنترل اصلی

اکثر مدل‌های جدید یخچال‌, همه اجزای خود را توسط یک برد کنترل الکترونیکی اصلی کنترل می‌کنند. از آنجایی که این برد بخش‌های زیادی از یخچال را کنترل می‌کند، بهتر است برای رفع مشکل سرد شدن بیش از حد، ابتدا تمام قسمت‌های دیگر یخچال را بررسی کنید و این مورد را به عنوان آخرین گزینه بگذارید. اگر به مشکلی در برد شک دارید، یخچال خود را از برق بکشید و برد را بررسی کنید. به دنبال هر نشانه‌ای از اتصالات سوخته، فویل‌هایی که ممکن است خراب شده باشند یا هر نشانه‌ای مبنی بر وقوع قوس الکتریکی باشید. همه این موارد نشانه معیوب بودن برد کنترل است که باعث می‌شود یخچال شما به طور مداوم کار کند و بسیار سرد شود.

نحوه برطرف کردن مشکل یکسره کار کردن یخچال

یخچال شما برای انجام کارهایی مانند سرد نگه داشتن نوشیدنی‌هایی مانند آب و نوشابه در هوای گرم بیرون طراحی شده است. این بدان معنا نیست که قرار است آن نوشیدنی‌ها را منجمد کند. اکنون که با اصلی‌ترین علل یکسره کار کردن یخچال آشنا شدید، اجازه دهید راه حل‌های ساده‌ای را برای رهایی از این مشکلات در اختیار شما قرار دهیم

ورودی هوا را تعویض کنید

اگر ورودی هوا به درستی حرکت نمی‌کند، بهترین اقدام تعویض قطعه است. در برخی از مدل‌ها، هوا توسط یک درزگیر فومی که نسبتا سفت و سخت است، کاهش پیدا می‌کند، بنابراین مراقب باشید که هنگام تعویض ورودی، به این قسمت آسیب نرسانید. اگر یخچال شما دارای لامپ تشخیص دمای خودکار است، پس از تعویض ورودی، مطمئن شوید که به درستی در جای خود قرار گرفته است. این لامپ دمای داخل یخچال را اندازه‌گیری می‌کند و سپس کنترل ورودی را متناسب با آن تنظیم می‌کند.

برد کنترل آسیب دیده یا معیوب را تعویض کنید

اگر بعد از بازرسی برد کنترل خود علائمی از آسیب دیدید، چاره‌ای جز تعویض کل برد ندارید. از آنجایی که برد کار بسیاری از اجزای یخچال را کنترل می‌کند، درست کار کردن آن ضروری است. قبل از تعویض یا برداشتن برد کنترل قدیمی، ابتدا مطمئن شوید که یخچال از برق جدا شده است

کنترل کننده دما را تعمیر یا تعویض کنید

عیب‌یابی مشکل کنترل دما یک فرآیند نسبتا ساده است. برای شروع، یخچال خود را از برق بکشید و سپس دستگیره کنترل سرما را پیدا کنید. دستگیره را در نقطه وسط قرار دهید و سپس یخچال را دوباره به برق بزنید. در این تنظیم، دمای یخچال شما باید حدود ۳۸ درجه فارنهایت باشد. هنگام انجام این کار، مطمئن شوید که لامپ یا سیم سنسور بدون هیچ گونه آسیبی در جای خود قرار دارد. همچنین سیم‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شل یا خورده نیستند. پس از انجام تمام این کارها، یخچال خود را برای یک روز یا بیشتر چک کنید تا ببینید آیا دمای آن مناسب است یا خیر. اگر اینطور نیست، ممکن است زمان تعویض کنترل فرا رسیده باشد.

نتیجه گیری علل یکسره کار کردن یخچال

اگر با یخچال خود مشکل دارید، یک متخصص حرفه‌ای تعمیر لوازم خانگی می‌تواند راه حل‌های موثر و طولانی مدت ارائه دهد. برای دریافت کمک در خصوص رفع مشکل علل یکسره کار کردن یخچال، حتما با یک سرویس‌کار حرفه‌ای تعمیر لوازم خانگی صحبت کنید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *