ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی >
02177207658 02188475670
تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تک تعمیر

مایع لباسشویی را کجا بریزیم؟

۵ از ۵ - (۱ رای)

ماشین لباسشویی که برای شستشوی انواع البسه و منسوجات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد با استفاده از مواد شوینده مختلف فرایند شستشو را انجام می‌دهد. اصلی‌ترین ماده شوینده‌ای که برای شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد پودر است. با توجه به احتمال رسوب پودر در قسمت‌های مختلف دستگاه و همچنین جاگذاری لکه بر روی لباس‌ها، استفاده از مایع لباسشویی برای شستشوی لباس‌ها روز به روز در حال بیشتر شدن است. یکی دغدغه‌های افرادی که از مایع لباسشویی استفاده می‌کنند این است که نمی‌دانند به صورت دقیق مایع لباسشویی را در کدام محفظه جاپودری بریزند. در واقع این سوال که مایع لباسشویی را کجا بریزیم سوال مشترک افراد زیادی است که از ماشین لباسشویی و مایع برای شستشوی لباس‌ها استفاده می‌کنند. 

محل دقیق ریختن مایع لباسشویی کجاست؟

محفظه شوینده‌ها یا به اصطلاح جاپودری در ماشین‌های لباسشویی معمولا دارای محفظه‌ها و قسمت‌های مختلفی است که امکان استفاده از انواع مواد شوینده و نرم‌کننده و غیره را فراهم می‌کند. تعداد محفظه‌های جاپودری و کاربرد هر کدام از آن‌ها ممکن است در مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی ساخته شده توسط برندهای مطرح متفاوت باشد اما به طور کلی ماشین‌های لباسشویی دارای ۳ محفظه اصلی هستند. محفظه اول که معمولا در سمت چپ قرار دارد و در برخی موارد با علامت II مشخص می‌شود، محفظه اصلی برای مواد شوینده بوده و مربوط به سیکل‌های یک بار شستشو است. پودر یا مایع لباسشویی باید در این محفظه ریخته شوند که معمولا اندازه بزرگتری نسبت به سایر محفظه‌ها دارند. 

محفظه وسط که به طور معمول یا علامت * نمایش داده می‌شود، به منظو اضافه کردن موادی مانند خوشبوکننده یا نرم‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت محفظه سمت راست که در برخی موارد با علامت I مشخص می‌شود، برای چرخه‌های شستشوی بلندمدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. شوینده اصلی برای شستشوی لباس‌ها که شامل پودر و مایع لباسشویی می‌شود، حتما باید در محفظه اصلی ریخته شوند زیرا هم باعث شستشوی بهتر لباس‌ها می‌شود و هم اینکه احتمال خراب شدن دستگاه را به شدت کاهش می‌دهد. 

آیا می‌توان مایع لباسشویی را به صورت مستقیم در درام ریخت؟

درام یا محفظه شستشو در ماشین لباسشویی محل مناسبی برای ریختن مایع لباسشویی نیست و بدون شک پاسخ به این سوال خیر است. زمانی که پودر یا مایع لباسشویی در محفظه اصلی ریخته می‌شود، این مواد به خوبی با آب ورودی به دستگاه ترکیب و حل شده و به صورت یکنواخت بر روی لباس‌های درون درام پخش می‌شوند. این کار باعث می‌شود که شستشوی لباس‌ها بهتر صورت گرفته و همچنین آسیب جدی به دستگاه وارد نشود. 

ریختن پودر یا مایع لباسشویی به صورت مستقیم در درام باعث می‌شود که کف زیادی در این محل تولید شود و به این ترتیب چرخه شستشوی ماشین با مشکل مواجه شود. ماشین لباسشویی توسط هر برند با هر فناوری که ساخته شده باشد در صورت استفاده از پودر یا مایع لباسشویی در درام پس از مدتی با آسیب مواجه شده و نیاز به تعمیر ماشین رختشویی پیدا می‌کند. حتی ممکن هست باعث ضعیف شدن موتور لباسشویی شما شود.

محل ریختن مایع لباسشویی در مدل‌های مختلف

ماشین‌های لباسشویی توسط برندهای مختلف در مدل‌های متنوع طراحی و تولید می‌شوند که از محبوب‌ترین برندها می‌توان به ال ‌جی، سامسونگ، بوش و غیره اشاره کرد. با توجه به اینکه ممکن است ساختار محفظه مواد شوینده یا جاپودری در این مدل‌ها متفاوت باشد، محل ریختن مایع لباسشویی در هر یک را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

ماشین لباسشویی ال‌ جی

در ماشین‌های لباسشویی ال جی شاهد وجود ۴ محفظه هستیم که کاربرد هر کدام به شرح زیر است:

  • محفظه شماره ۱ مربوط به چرخه پیش‌شستشو است که معمولا نصف مواد شوینده در آن ریخته می‌شود و برای شستشوی لباس‌های خیلی کثیف به کار می‌رود. 
  • محفظه شماره ۲ محفظه اصلی و محل ریختن پور و مایع لباسشویی است.
  • محفظه شماره ۳ محل ریختن مایع سفید کننده است. 
  • محفظه شماره ۴ برای ریختن مایع نرم‌کننده یا خوشبوکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ماشین لباسشویی بوش

ماشین‌های لباسشویی بوش دارای ۳ محفظه هستند که کاربرد هر کدام به شرح زیر است:

  • محفظه I (محفظه سمت چپ) محفظه اصلی بوده و محل ریختن پودر و مایع لباسشویی است. 
  • محفظه * (محفظه وسط) برای ریختن مواد نرم‌کننده با خوشبوکننده کاربرد دارد.
  • محفظه II (محفظه سمت راست) محل ریختن مواد شوینده برای مرحله پیش‌شستسو است. 

ماشین لباسشویی سامسونگ

ماشین‌های لباسشویی سامسونگ نیز دارای ۳ محفظه هستند که کاربرد هر کدام به شرح زیر است:

  • محفظه I (محفظه سمت راست بالا) محل ریختن مواد پیش‌شستشو یا آهار
  • محفظه II (محفظه سمت چپ) محل ریختن مواد شوینده اصلی مانند پودر یا مایع لباسشویی
  • محفظه * (محفظه سمت راست پایین) محل ریختن نرم کننده البسه

نکات مهمی درباره ریختن مایع لباسشویی

پس از اینکه متوجه شدید مایع لباسشویی را باید در کدام محفظه جاپودری بریزید، برخی نکات وجود دارد که باید در زمان استفاده از ماشین لباسشویی مورد توجه قرار بگیرد:

  • جهت شستشوی عادی لباس‌ها استفاده از پودر یا مایع در محفظه اصلی کفایت می‌کند. 
  • بر اساس حجم لباس‌ها،‌ میزان کثیفی و همچنین برنامه شستشو میزان پودر یا مایع لباسشویی را انتخاب کنید و محفظه اصلی را هیچوقت بیش از حد تعیین شده پر نکنید. 
  • پودر یا مایع لباسشویی را فقط در محفظه اصلی ریخته و از ریختن آن در درام دستگاه خودداری کنید. 
  • پس از پایان شستشوی لباس‌ها، درام و نوار لاستیکی دور درب را به خوبی تمیز کنید تا باقیمانده مواد شوینده باعث بروز آسیب در دستگاه نشود. 

جمع‌بندی

ماشین‌های لباسشویی به نحوی طراحی شده‌اند که محل مخصوصی برای ریختن انواع مواد شوینده جهت شستشوی لباس برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. ریختن مواد شوینده در محفظه‌های تعیین شده و مخصوص به خود باعث می‌شود که این مواد به خوبی با آب ورودی به دستگاه ترکیب و در آن حل شده و بسته به نیاز لباس‌ها و برنامه شستشو در زمان‌های مناسب و به صورت یکنواخت بر روی همه لباس‌ها پخش شود تا فرایند شستشو به بهترین نحو ممکن اجرا شود. به همین دلیل اطلاع از محل دقیق ریختن پودر یا مایع لباسشویی و سایر مواد مانند نرم‌کننده، سفیدکننده،‌ خوشبوکننده و غیره به منظور شستشوی بهتر و پیشگیری از آسیب به دستگاه ضرورت دارد. 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *