ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی >
02177207658 02188475670
تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تک تعمیر

آیا میتوان پتو را در لباسشویی شست؟

۵ از ۵ - (۱ رای)

پتو یکی از منسوجات پرکاربرد در منازل به حساب می‌آید که به مدت زیاد با بدن انسان و سایر سطوح در تماس است. به همین دلیل پتو یکی از منسوجاتی است که در معرض آلودگی‌های مختلف قرار دارد و شستشوی منظم آن یک ضرورت به حساب می‌آید. برای شستشوی پتو هم می‌توان از روش دستی استفاده کرد و هم با استفاده از ماشین لباسشویی برای این کار استفاده کرد. بله؛ پتوها را می‌توان با استفاده از ماشین لباسشویی شست اما برای این کار باید نکات مهمی را مد نظر قرار داد که باعث می‌شود شستشو به بهترین شکل انجام شده و کوچک‌ترین آسیبی به دستگاه نیز وارد نشود. 

نکات مهم قبل از اقدام به شستن پتو

قبل از اقدام به شستشوی پتو در ماشین لباسشویی نکاتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. از مهم‌ترین نکات که قبل از شستشوی پتو با استفاده از ماشین لباسشویی باید مدنظر قرار بگیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین اقدام قبل از شستشوی پتو در ماشین لباسشویی، بررسی برچسب روی پتو است. برچسبی که روی پتو قرار دارد به شما این آگاهی را می‌دهد که آیا می‌توان پتو را در ماشین لباسشویی شست یا خیر. همچنین با مطالعه برچسب روی پتو می‌توان دریافت که چه نوع مواد شوینده و چه میزان دمای آب برای شستشوی پتو مناسب است. 
  • قبل از اقدام به شستشوی پتو در ماشن لباسشویی از این موضوع اطمینان حاصل کند که پتو به راحتی و بدون وارد کردن فشار در داخل مخزن شستشوی دستگاه قرار می‌گیرد. 
  • پیش از قرار دادن پتو در ماشین لباسشویی و شستن آن، پتو را به خوبی تکان دهید تا کثیفی و گرد و غبار روی آن به خوبی از بین برود. 
  • یکی دیگر از اقداماتی که پیش از شستشوی پتو با ماشین لباسشویی باید انجام داد، تست رنگ ندادن پتو است. برای اطمینان از رنگ ندادن پتو قسمتی از آن را به مدت چند دقیقه در آب سر قرار دهید. پس از این مدت یک تکه پارچه تمیز و سفید را بر روی قسمت خیس شده بمالید. در صورتی که پارچه سفید به مقدار قابل توجهی رنگی شد، بهتر است که پتو را با آب ولرم و به صورت دستی بشویید. 
  • برای شستن پتو با ماشین لباسشویی توصیه می‌شود که از آب خنک یا ولرم استفاده کنید. 

مراحل شستشوی پتو در لباسشویی

در صورتی که پتو شرایط شستشو با ماشین لباسشویی را داشته باشد، مراحل شستشو نیز باید به دقت انجام شود تا شستشوی پتو با بالاترین کیفیت انجام شده و همچنین از وارد شدن آسیب به دستگاه در اثر شستن پتو جلوگیری شود. مراحل شستشوی پتو با لباسشویی به شرح زیر است: 

  1. در مرحله اول باید برنامه مناسب برای شستشوی پتو با ماشین لباسشویی انتخاب شود. مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی که توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند معمولا برای شستشوی پتو برنامه مخصوص دارند که نسبت به برند و مدل متفاوت است. 
  2. پس از انتخاب برنامه مناسب برای شستشوی پتو در ماشین لباسشویی، نوبت به انتخاب مواد شوینده مناسب می‌رسد. برای شستشوی پتو بهتر است از مواد شوینده ملایم و مخصوص لباس‌های ظریف استفاده شود. 
  3. پس از انتخاب ماده شوینده مناسب، پتو را به شکلی در داخل محفظه شستشوی دستگاه قرار دهید که وزن و حجم آن به صورت مساوی در داخل درام دستگاه توزیع شود تا تمام سطوح پتو به یک میزان شسته و تمیز شوند. 
  4. در مرحله آخر کافی است که دستگاه را روشن کرده و منتظر بمانید تا چرخه شستشوی دستگاه کامل شود. 

برنامه مخصوص شستشوی پتو در مدل‌های مختلف لباسشویی

همانطور که اشاره شد مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی از برندهای معتبر دارای برنامه شستشوی مخصوص برای پتو هستند که با انتخاب برنامه و استفاده از مواد شوینده مناسب می‌توان کار شستن پتو را با بهترین کیفیت انجام داد. در زیر با برنامه مخصوص شستشوی پتو در برندهای مختلف آشنا می‌شویم:

  • ماشین لباسشویی ال جی: مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی که توسط برند ال جی طراحی و تولید می‌شوند برنامه‌های متعددی برای شستن پتو دارند که برای آشنایی با این برنامه‌ها می‌توان به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کرد. برنامه‌های Duvet،Blanket  یا  Bulky/Largeاز جمله برنامه‌های مخصوص شستشوی پتو در ماشین‌های لباسشویی ال جی هستند که به ترتیب با دمای ۴۰ و دور خشک‌کن ۸۰۰، دمای ۶۰ و دمای ۳۰ درجه انواع پتو را می‌شویند. 
  • ماشین لباسشویی سامسونگ: ماشین‌های لباسشویی که توسط برند سامسونگ طراحی و تولید می‌شوند نیز برنامه‌های متنوعی به منظور شستشوی انواع پتو دارند. برنامه‌های Bedding  یا  Blanket Courseدر لباسشویی‌های سامسونگ برای این منظور استفاده می‌شوند که برای اطلاعات بیشتر بهتر است به دفترچه راهنمای محصول مراجعه نمایید. 
  • ماشین لباسشویی بوش: برنامه Duvet برنامه اصلی در مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی بوش است که به منظور شستشوی انواع پتو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه به شکلی طراحی شده که برای شستم الیاف لطیف و کالای خواب مناسب بوده و کمترین آسیب در زمان شستشو به آن‌ها وارد می‌شود. 
  • ماشین لباسشویی پاکشوما: مدل‌های مختلف برند پاکشوما نیز مانند بوش و ال‌ جی دارای برنامه‌ای به نام Duvet هستند که به منظور شستشوی انواع پتو و پارچه‌هایی که به شستشو و آب‌کشی زیادی نیاز دارند، طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

اگر نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی در تهران داشتید با ما در تماس باشید.

جمع‌بندی

یکی از منسوجاتی که کاربرد زیادی در منازل دارد،‌ پتو است که به دلیل تماس با بدن انسان و سطوح مختلف در معرض آلودگی‌های زیادی قرار دارد. به همین دلیل شستشوی پتوها یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که به منظور رعایت بهداشت در منازل باید انجام شود. در بین عموم مردم این اعتقاد وجود دارد که نمی‌توان پتو را با استفاده از ماشین لباسشویی شست و باید از روش دستی برای شستشو استفاده کرد. اما این باور غلط بوده و در مدل‌های جدید ماشین لباسشویی امکان شستشوی پتو وجود دارد و حتی برنامه شستشوی مخصوص نیز باری آن طراحی شده است. اما برای شستشوی بهتر و همچنین جلوگیری از وارد شدن آسیب به دستگاه، نکاتی وجود دارد که آگاهی و رعایت آن‌ها ضرورت دارد. 

 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *