ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی >
02177207658 02188475670
تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تک تعمیر

بهترین فیلتر آب برای یخچال چیست؟

۵ از ۵ - (۱ رای)

یخچال که پرکاربردترین وسیله در بین لوازم خانگی است در مدل‌های جدید به امکانات متنوعی مجهز شده است که یکی از آن‌ها آب‌سردکن و یخ‌ساز است. برخی از مدل‌های یخچال که به آب سردکن و یخ‌ساز با قابلیت اتصال به آب شهری مجهز شده‌اند به منظور تصفیه آب باید به فیلترهای مخصوص مجهز شوند. با توجه به اینکه فیلتر قطعه مهمی است که در فرایند فیلتراسیون آب نقش مهمی ایفا می‌کند، فیلتر مناسب برای یخچال باید با دقت بالا انتخاب شود که از کیفیت و کارایی خوب در تصفیه آب برخوردار باشد. در واقع این کیفیت فیلتر تصفیه آب است که نقش تعیین کننده در حذف املاح و رسوبات داخل آب و تصفیه آن دارد. 

اهمیت استفاده از بهترین فیلتر آب برای یخچال

در برخی از مدل‌های یخچال که قابلیت اتصال به آب شهری دارند، از فیلتر در مسیر آب ورودی از سیستم لوله‌کشی استفاده می‌شود که بتوان آب را فیلتر و تصفیه کند. با این کار کلیه ذرات، رسوبات و آلاینده‌های موجود در آب جذب شده و آب سالم و تمیز به منظور آشامیدن وارد آب سردکن و یخ‌ساز می‌شود. در صورتی که این فیلترها کیفیت مناسبی نداشته باشند برخی ذرات معلق در داخل آب باقی مانده و حذف نشده و ممکن است باعث ایجاد مزه و بوی بد در آب آشامیدنی شوند. 

به همین دلیل استفاده از بهترین فیلتر آب برای یخچال که از کیفیت و کارایی بالا برخوردار باشد به منظور حفظ کیفیت و بهداشت آب آشامیدنی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌توان سلامت افراد را تضمین کند. استفاده از فیلترهای بی‌کیفیت یا عدم تعویض به موقع فیلتر مشکلاتی برای دستگاه به وجود می‌آورد که می‌توان به نشت آب از یخچال اشاره کرد. 

نحوه تعویض فیلتر آب یخچال را در مقاله ای دیگر آموزش دادیم.

نوع فیلترهایی که برای تصفیه آب یخچال استفاده می‌شود

به طور معمول فیلترهایی که در پخچال‌های دارای آب سردکن مورد استفاده قرار می‌گیرند، از نوع فیلترهای بیرونی هستند که حل نصب آن‌ها بیرون یخچال است. این نوع فیلترها معمولا در دو دسته معمولی و آنتی باکتریال در دسترس هستند و می‌توان نسبت به خرید آن‌ها اقدام کرد. 

در مدل‌های معموای بهترین فیلتر آب برای یخچال از کربن فعال یا پودر زغال استفاده می‌شود که تنها قابلیت گرفتن سخت آب و از بین بردن کلیه ذرات معلق موجود در آب را دارند. فیلترهای آنتی باکتریال این قابلیت را دارند که کلیه عوامل بیماری‌زا و میکروارگانیسم‌های موجود در آب را از بین برده و سطح سلامت و بهداشت آب مصرفی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. 

نکات مهم در انتخاب بهترین فیلتر‌ آب برای یخچال

برای انتخاب بهترین فیلتر آب برای یخچال نکاتی وجود دارد که در زمان خرید باید مورد توجه قرار بگیرد. از جمله مهم‌ترین نکات انتخاب فیلتر تصفیه آب مناسب برای یخچال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع فیلتر یخچال: منظور از نوع فیلتر، انتخاب بین فیلترهای معمولی و آنتی باکتریال است که انتخاب هر کدام از آن‌ها به منطقه زندگی و کیفیت آب آن منطقه بستگی دارد. اگر به دنبال برخورداری از آب سالم‌تر و بهداشتی‌تر هستید، مدل‌های آنتی باکتریال بهترین گزینه محسوب می‌شود. 
  • تناسب فیلتر با مدل یخچال: نکته بعدی در انتخاب بهترین فیلتر آب برای یخچال، سازگاری و تناسب فیلتر انتخابی با مدل یخچال است. فیلتر مناسب برای یخچال بسته به مدل و برند سازنده آن متفاوت بوده و باید فیلتر متناسب با همان مدل خریداری شود. در زمان اقدام به خرید فیلتر برای یخچال باید مدل دستگاه و برند سازنده آن را مدنظر قرار داد. البته مدل‌هایی از فیلتر در بازار وجود دارد که با تمام مدل‌های یخچال سازگاری داشته و می‌توان برای آن‌ها مورد استفاده قرار داد. 
  • سایز فیلتر: فیلترهای آبی که برای یخچال مورد استفاده قرار می‌گیرد بسته به مدل و نوع یخچال در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. در واقع اصلی‌ترین وجه تفاوت فیلترها با یکدیگر در ارتفاع آن‌ها است که بر روی کیفیت کار و قدرت فیلتراسوین آن‌ها اثر می‌گذارد. هر چه فیلتر ارتفاع بیشتری داشته باشد نشان دهنده این است که لایه‌های بیشتری داشته و قدرت فیلتراسیون آن بیشتر است. به همین دلیل در زمان خرید فیلتر آب برای یخچال، فیلترهایی را انتخاب کنید که ارتفاع بیشتری دارند تا عمل فیلتراسوین و تصفیه آب به بهترین شکل ممکن در آب سردکن یا یخ‌ساز صورت بگیرد. 
  • قابلیت‌های فیلتر در تصفیه آب: هدف اصلی از خرید و به کار بردن فیلتر آب در یخچال‌های دارای آب سرد کن و یخ‌ساز، تصفیه آب مصرفی و افزایش بهداشت و سلامت آن است. یکی از نکات مهمی که در زمان خرید بهترین فیلتر آب برای یخچال مورد توجه قرار بگیرد، قابلیت‌های فیلتر در تصفیه و فیلتراسیون آب است. زمانی می‌توان گفت که یک فیلتر بهترین است که توانایی حذف و فیلتر کردن مواردی مانند رنگ، مزه، بوی بد آب، میکروارگانیسم‌های موجود، ذرات سنگین و معلق، سختی آب و غیره را به بهترین شکل ممکن و بالاتری کارایی و کیفیت داشته باشد. 
  • قیمت فیلتر: یکی دیگر از نکات مهمی که در زمان خرید بهترین فیلتر آب برای یخچال باید مورد توجه قرار داد، قیمت فیلتر است. کیفیت و کارایی فیلتر و همچنین برند سازنده آن از عواملی هستند که بر روی قسمت فیلتر تأثیر دارند. هر چه کارایی و کیفیت یک فیلتر بالاتر باشد، باید هزینه بیشتری برای خرید آن پرداخت کرد. ممکن است با فیلترهای ارزان قیمت نیز در بازار مواجه شوید که احتمالا از نوع تقلبی و بی‌کیفیت هستند. با توجه به اهمیت و حساسیت فیلترهای تصفیه آب و ارتباط آن با سلامتی و بهداشت افراد، نباید کیفیت بالای فیلتر را فدای قیمت ارزان‌تر آن کرد. 

جمع‌بندی

مدل‌های جدید یخچال که توسط برندهای مختلف طراحی و تولید می‌شوند، به امکانات و قابلیت‌های متنوعی مجهز شده‌اند که به عنوان یکی از کاربردی‌ترین امکانات این یخچال‌ها می‌توان به آب سرد کن یا یخ‌ساز اشاره کرد که به صورت مستقیم به آب شهری متصل می‌شوند. در این یخچال‌ها به منظور حذف مواد و ذرات معلق و همچنین میکروارگانسیم‌های موجود در آب شهری و تأمین آب بهداشتی و سالم، از فیلترهای تصفیه استفاده می‌شود. هر چه میزان کیفیت فیلتر تصفیه بالاتر باشد، فیلتر کارایی بهتری در تصفیه آب دارد؛ در همین راستا نکات مهمی در خصوص خرید بهترین فیلتر آب برای یخچال وجود دارد که در زمان انتخاب باید به دقت مورد توجه قرار بگیرد. 

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *