ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی >
02177207658 02188475670
تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تک تعمیر
علت بوی بد یخچال چیست؟ +راه حل از بین بردن آن

علت بوی بد یخچال چیست؟ +راه حل از بین بردن آن

امتیاز دهید.

بوی بد یخچال و ساید بای ساید از چیست؟

بوی نامطبوع یخچال، مسئله‌ای به شدت آرار‌دهنده و نامطلوب است. اگر یخچال فریزر شما بیش از سه روز یعنی ۷۲ ساعت اموش باشد و کار نکند، بوی بد یخچال را خواهید داشت. دلیل آن هم این است که داخل یخچال گرم خواهد شد و فاسد شدن مواد غذایی بوی بدی را به وجود خواهند آورد. همچنین گاز موجود در فضای پشتی یخچال دچار خرابی می‌شود و در تولید بوی بد یخچال اثرگذار است. خاموش بودن یخچال باعث می‌شود که میله‌های خنک کننده پشت یخچال کار نکنند. این موارد از دلایل بروز بوی بد یخچال و ساید بای ساید به حساب می‌آیند. برای از بین بردن بوی بد یخچال، انواع بو‌گیر‌ها و خوشبو‌کننده‌ها به بازار آمده‌اند. اما گاهی حضور آن‌ها هم، بوی بد یخچال را از بین نمی‌برند. دقت داشته باشید اگر احساس میکنید نیاز به کارشناس یخچال دارید میتوانید از بخش تعمیر یخچال سایت تک تعمیر شماره کارشناسان ما را برداشته و با آنها در تماس باشید.

برای اینکه یخچال بوی بد نگیرد چه کنیم؟

گاهی با وجود خارج کردن مواد غذایی مانده و فاسد، باز هم بوی بد یخچال یا فریزر ماندگار است. پس بهتر است برای پیشگیری از بوی بد یخچال، فکری بکنیم. اگر می‌خواهید که یخچال تان بوی بد نگیرد، باید شیوه درست استفاده از یخچال را بدانید.

علت بوی بد یخچال

عوامل تاثیرگذار در ایجاد بوی بد ساید بای ساید و یخچال

 شیوه درست استفاده، تنظیمات دما و برخی شرایط نگهداری از یخچال‌ها، متفاوت هستند. علاوه بر آن، مواردی مانند تراز بودن یخچال، محل نصب و قرار‌گیری دستگاه یخچال فریزر یا ساید بای ساید از عوامل مهم و تأثیرگذار در حفظ سرمای یخچال و جلوگیری از ورود گرما به داخل آن هستند. باز‌و‌بسته شدن زیاد در یخچال، ورود هوای گرم آشپزخانه به داخل یخچال و خروج سرمای فضای داخل دستگاه در ایجاد بوی بد یخچال موثر خواهند بود. نحوه نا‌صحیح بسته‌بندی مواد غذایی و باز بودن درب ظروف یا نگهداری مواد و میوه‌ها، بدون استفاده از ظروف مخصوص و پلاستیک، از علل و عوامل ایجاد  ترکیب بوی ناخوشایند یخچال و ساید بای ساید هستند.

مهمترین علت بوی بد یخچال چیست؟

علت اصلی بوی بد در داخل یخچال را باید مربوط به رشد باکتری‌ها و کپک‌ها دانست. باکتری‌ها در مناطقی که دارای رطوبت هستند، رشد می‌کنند. اگر در داخل یخچال به هر دلیلی سرما کاهش بیابد و رطوبت به‌وجود می‌آید. کپک‌ها به محض ورود رطوبت، شروع به تکثیر می‌کنند و به توده‌های بزرگی از کپک و باکتری تبدیل می‌شود. حضور توده بزرگ کپک و باکتری، از طریق بوی بد یخچال تشخیص داده می‌شود. با بررسی دلایل ایجاد رطوبت در فضای یخچال که منجر به کاهش سرمای داخل یخچال و رشد کپک‌ها می‌شود، می‌توان از ایجاد بوی بد یخچال و از بین بردن بوی بد آن کمک کرد.

پیشنهاد میکنیم این مقاله هم مشاهده کنید: دمای مناسب یخچال

چگونه رطوبت یخچال را از بین ببریم؟

گذاشتن غذای گرم در یخچال خروج سرما از در یخچال در اثر خوب بسته نشدن درب یا باز ماندن آن ریختن مواد غذایی در در روی طبقات یخچال و تمیز نشدن قسمت های مختلف یخچال به مدت طولانی از عوامل ایجاد رطوبت در یخچال هستند. گاهی بوی بد یخچال مربوط به جمع شدن آب در سینی زیر یخچال و تبخیر نشدن آن به مدت طولانی میشود همچنین گرفتگی سوراخ  تخلیه یخچال در اثر گیر کردن مواد غذایی می‌‌تواند عامل ایجاد رطوبت و بوی نامطبوع یخچال و ساید بای ساید باشد.

برای از بین بردن بوی بد یخچال و فریزر چه کنیم؟

تمیز کردن مداوم داخل یخچال و قیمت‌های مختلف ساید بای ساید به شیوه درست، اولین کاری است که برای از ببن بردن بوی بد یخچال و فریزر مفید است. خاموش ماندن یخچال به مدت طولانی، در تولید بوی بد اثر دارد. بنابراین حتی اگر به‌مدت طولانی از یخچال فریزر استفاده نمی‌کنید، دستگاه را روشن نگه دارید.

چرا یخچال بوی بد می گیرد؟

خرابی گاز و موتور یخچال هم می‌تواند دو عامل بوی بد یخچال باشد. گاز و موتور معمولاً در فضای پشتی یخچال قرار دارند. بنابرین بوی بد پشت یخچال می‌تواند در اثر خرابی گاز یخچال یا موتور آن باشد. نقص فنی موتور یخچال، از  دلایل به‌وجود آمدن رطوبت و در نتیجه بوی بد در یخچال به‌شمار می‌آید. وقتی که یخچال دچار بوی بد می‌شود، این بو به‌صورت مدام در فضای داخلی یخچال به گردش در می‌آید و به‌سختی رفع می‌شود.

راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد یخچال

روش‌های زیادی برای از بین بردن بوی نامطبوع یخچال و ساید بای ساید، معرفی شده‌اند و استفاده می‌شوند. استفاده از بو‌گیر‌های متنوع بازار، تمیز کردن یخچال با شوینده‌های مخصوص، ظروف مخصوص نگهداری مواد غذایی و سبزیجات داخل یخچال و فریزر از این دست پیشنهادات مفید هستند. راهکارهایی برای نابودی باکتری‌ها و دور کردن حشرات، با قرار دادن چند دانه. میخک درون دو نیم از پرتقال یا لیمو در داخل یخچال نیز ارائه شده‌اند. همه این راه و روش‌ها، در کنار بسته‌بندی صحیح مواد غذایی در یخچال و جلوگیری از ترکیب بوی مواد غذایی مختلف، موثر هستند. اما توجه به بستن راه نفوذ رطوبت و گرما و جلوگیری از هدر رفتن سردی دمای یخچال، بهترین روش برای از بین بردن بوی بد یخچال فریزر شما خواهد بود.

پیشنهاد میکنیم این مقاله هم مشاهده کنید: علت سر و صدای یخچال

استفاده از بوگیرهای طبیعی یخچال

برخی افراد تجربه استفاده از موادی مثل جوش شیرین، قهوه، سرکه، لیمو، زغال، اسانس وانیل و جو دوسر را برای از بین بردن بوی بد یخچال و فریزر، به اشتراک گذاشته‌اند. استفاده از سیب‌زمینی و گذاشتن آن داخل یخچال، از دیگر راه‌های پیشنهادی است. البته یادتان نرود که این مواد را هم بایستی هر چند روز عوض کنید. استفاده از ظروف در‌بسته و فریز کردن صحیح مواد، در ناپدید شدن بوی نامطبوع یخچال موثر هستند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *